Tuesday, September 8, 2009

♥ PkE1 ♥

Semalam aku teringatkan coursemate aku mase dok pikir-pikir pasal asment pagi nie lepas sahur terkenang plak dekat kengkawan mase sekolah teknik... emm macam-macam ragam rasenyer... ramai yang dah berubah... ada yang dah kawin, ada yang dah keje, ada yang terus sepi tanpa kaba berita, ada yang belajar macam aku, macam-macam hal lah.... rindu rasenyer nak duduk dekat kerusi tempat duduk aku dalam kelas, apa lah kabar berita cikgu-cikgu aku di sana, jahat lah aku jarang datang ke sekolah melawat cikgu-cikgu aku... bukan aku tak nak gie tapi tue lah aku malu hehehehehehe... insyaallah aku akan datang nanti menziarah mereka... rindu sangat ngan mama nasitah ngan cikgu wan... emmm harap-harap diarang semua sihat.. walaupun cume dua tahun aku bersekolah disitu banyak kenangan yang terukir termasuk lah dengan kisah percintaan aku kini... tapi jangan salah faham, mase sekolah aku tidak bercinta.. apa yang aku tau, aku dikatakan sebagai seorang pelajar yang agak skema ketika itu... em entah lah agaknye kot... itu yang DIA takot nak dekat, so pandang dari jauh jerk lah kan... rindu sangat dengan suasana asrama... gotong royong, main siram2 air, belajar kat bilik prep,kena denda dengan warden, belajar ramai-ramai dekat luar, dekat bawah blok A... emm banyak sangat kenangan lah... pagi nie betul terasa rindu dengan semua itu, terasa masa berlalu cukup pantas meninggal memori yang indah dalam hati ini... dan yang paling tak luper mase majlis anugerah pelajar cemerlang dalam asrama, alhamdullilah aku pernah memegangnya... itu lah serba sedikit kisah aku mase sekolah asrama dulu....memang lah sekolah aku tak seindah sekolah yang berasrama penuh yang lain tapi ianya sudah cukup bagi aku... lepas sekolah masing-masing bawa haluan masing-masing... banyak kali gak diarang cube adakan reunion... gambar kat bawah ni lah satu-satunya reunion yang aku pernah datang... mase ni buat kat tepi laut, kat kota tinggi... ketika ini hubungan aku ngan DIA sudah berusia setahun lebey kot.... kalau tak silap lah kan.... tapi malangnye reunion yang kiterang buat ni tak dapat kumpulkan ramai kawan, masing-masing ada kotmitmen yang lebey penting.. tak kurang juga ada yang cakap jerk lebey tapi tak gie... haprak ini orang, gie masuk lombong lah terjun... paling tak suke aku orang macam nie, rase macam nak cat jerk muke dia dengan warna hitam biar padan muke dia... so pada kawan-kawan yang terasa tue amik lah sedikit pengajaran, kalau agak-agak tak mampu nak penuhi kata-kata jangan cakap besar k... berdosa tau cakap besar nie... emm meh lah kiter tinjau gamabr reunion mase tue :~




kiterang tanam mamat nie (boy) dalam pasir sebb dia nakal sangat... hahaha tak de lah sajerk nie.... main-main pasir..


kaki-kaki yang cantik... putih semuanya.. bagus-bagus...



sejuk giler mase nie... angin sempoi-sempoi bahasa...


ini gambar mase kat kota, before bertolak gie... Abang lambat sebb gie amik aku dulu... padan muke dia kena belanje makan... tak pe2 makin bertambah nanti rezeki abang.... amin~~~

No comments: