Tuesday, March 1, 2011

peristiwa kecil


INCIK TUNANG & EXCIDENT 

Lame aku tak update n3 kat blog nie…
Asik sibuk bace blog orang jerk, bile dah penat BACE blog sdn pun tak terupdate…
Hehehehehehehehe
Erm apa yang aku nak tulis ekk???
Semalam aku terkujat sangat biler incik tunang msg
“huhuhuhuhu syg, abg excident”
:
:
 
:
:
Terus telefon incik tunang ni, mengelabah…
(biasala kan)
“kat mane ni??? Cedera tak?? Ok tak???”
:
:
:
Kat hujung talian tue dengar incik tunang bukan maen lagi dia GELAK kan aku yang gambra ni…


 
Dah la mase tue baru pas solat asar kat masjid menuju ke kereta, abis semua orang nak solat asar terkujat tgk aku…
Malu gak arr… biler pasan semua orang ngah tgk aku, aku ape lagi terus la masuk dalam kete…
“orang tanyer betul2 la… dia ley gelak2 lak”
Kedengaran seperti orang marah di situ…
RISAU beb sape tak RISAU kan…



:
:
:
Incik tunang suruh banyak bersabar… bertenang…
“abg ok la… tak de paper, ada kete ni ha. Dah la parking salah (aku pun kadang2 parking salah hehehehe)… boleh lak dia hentam kete abg”
:
:
:
Bile beliau abis ckp jerk aku, pun tarik nafas lega…
Alhamdulilah tak de paper….
Malam tue dalam kul 9.30pm kiterang bergayut… mula la incik tunang bercerita semula berkenaan insiden di siang hari itu….
Mamat yang langgar kete incik tunang tue, ley lak perli2 beliau…
Apa lagi incik tunang pun angin la…
Bukan nak berlagak, tp incik tunang bengang la kan..
kete bukan kete seberangan…
Nak repair mau makan 4,5K…
Dah la beliau baru polish hari tue…
Ajak settle TEPI cara baik, tak mahu…
Ape lagi incik tunang pun sound la,
“ saye ni orang SKUAD, walaupun saye tak pakai smart2 mcm awak, tapi saye ni ada budi bicara. Kalau en susah sangat nak di bawa berbincang, jangan salahkan saye kalau saye wat report PANGGIL MAJIKAN EN DATANG JUMPA SAYA!!!”
Incik tunang kate terus diam dia, tak berkata-kata (amek ko)
Lepas tue, incik tunang kate, dia mula rase bersalah + MENGELABAH biler tgk flat kete incik tunang ada LOGO SKUAD…
Yang tak boleh tahan tue, siap hulur duit lagi kat incik tuning
:
:
“abg amek ker duit tue??”
“giler nak amek”
Bersyukur sangat, incik tunang kate begitu. Mane la tahu kan kadang2 ni org kalau dah dihulur duit dia dah tak piker benda tue betul ker salah…
:
:
“tak pe la en, saye ni tak amek rasuah org. Encik derma jerk la duit tue kat masjid ek”

:
:
:
Aku tak de la nak bela incik tunang tue.
Memula jerk dia nak start bercerita tue, aku dah tanyer
“sebenarnya salah sape. Sampai ley excident nie. Kan syg dah ckp naek kete bace doa, mesti tak bace la tue”
Agak2 ape yang incik tunang jawab???
:
:
:
:
“orang dah bace la, siap bace AYAT KURSI lagi tau… bukan salah abg, salah dia…Abg dah parking baik punyer… dia yang nak kuar kete bukan nak tgk dulu… pakai mai hentam jerk”
Tak sempat nak potong beb, laju jerk incik tunang membebel…
Aku biarkan jerk dulu, sampai dia lega.
Dah lega tue aku pun tukar topic, terasa aku plak yang tension dengar dia membebel…
Kei kei kei jahat sungguh mrs tunang nie…
Sebenarnye bukan ape, malas nak wat dia tension.
Sebab aku tahu dia memang sayang giler kat kete dia…



Pesanan penaja yang tiada tajaan : berhati-hatila bawak kete… terutama kete baru… sayang beb kete baru kuar kedai

No comments: