Thursday, March 17, 2011

ko tanye aku jawab


Soalan –vs  jawapan
(sila copy kalau nak dapat A)


1)     S : Dah tunang ker??
J : Dah…

2)     S : Biler???
J : CNY hari tue..

3)     S : Kenape tak jemput?
J : Baru tunang kan.. bukan kawen pun..jemput kengkwan dekat jerk

4)     S : Buat majlis kat HOTEL mane??? Baper BINTANG???
J : HOTEL?? Wat kat rumah jerk…

5)     S : la… nape tak buat kat HOTEL???
J  : Ko nak bayarkan ker??? – pemberi soalan senyap kejap -

6)     S : Bape dulang??? Wane per??
J : 9-11, gold + cream - kuning + hitam

7)     S : Bape lame ikat???
J : Setahun hidup…

8)     S : bape hantaran (RM)???
J : Rahsia…

9)     S : Bila nak langsung??
J : Bile dah selesai segala urusan penting.

10) S : Bape org datang dari pihak laki mase tue???
J : 50 org jerk.

11) S : Bakal tunang datang tak??
J : Datang untuk hantar rombongan jerk, pastu dia kuar.

12) S : Abis tak amek gambr ker???
J : Amek

13) S : Ada goody beg tak??
J :  Ada…

14) S : Isi ape Goody?
J : Potpuri + air kotak + cokelet


15)  S: Wat pelamin tak???
J : Perlu ker nak buat pelamin tue??? Baru tunang kan… bukan kawen… memang la dah trend sekarang wat pelamin tp aku rase tak perlu… membazir tahu tak… kang nak kawen baru la buat pelamin. Lagipun bilik aku muat untuk sape yg nak tgk aku disarungkan cincin. Belanjer banyak2 pastu kang klu putus nak wat per kan… belum masenyer untuk berhabiskan duit aku untuk suami. Ni baru bakal suami… banyak lagi liku nak dilalui. Baik aku simpan duit tue untuk majlis kawen aku nanti.
Soalan tamat.
Dan aku berjaya jawab kesemua soalan tersebut.
Dan pastinya aku dapat A, sebab si pemberi soalan terus senyap.. kei kei kei kei


Hahahahahaha… benci tul la soalan yang mencabar minda ni…

Ok hari ni bos tak balik outstation lagi, so aku ley la post n3 panjang lebar.
Sebenarnya cerita ni dah lame tp baru teringat nak post kat sini.
Kei kei kei kei
Nak cerita pasal pelamin untuk tunang, ni pun berdasarkan soalan terakhir yang ditujukan oleh “si pemberi soalan” itu…
kelihatan dengan jelas ketidakpuashatian beliau dengan jawapan aku.
Ni ada lah pendapat aku, rasenye aku pernah bace n3 berkenaan pelamin tunang ni dari kawan blogger aku (klik sini klu nak bace gak)
:
:
:
Ape yg menyebabkan aku tak puas hati dgn beliau ialah pasal pelamin tunang
Suke hati la aku nak buat ker tak pelamin tue.
Yg dia sakit hati sgt kenape?
Aku pun heran saper sebenarnyer nak tunang ni, aku ke dia???
:
:
:
Manusia manusia…. Tak faham aku…
Berjimat tue bukan ke lagi bagus, lagipun aku tak de masalah dengan incik tunang.
Esok nak kawen kang kiterang buat la gah-gah…
Lagi pun semua complete mase hr kejadian yang
 beza nyer cume tak de PELAMIN sajerk ok…
:
:
:
Esok klu ko tunang, ko tak buat kat
HOTEL YANG BANYAK BINTANG BERKELIP-KELIP
jgn salahkan aku kalau aku lak fire ko…
Pastu klu ko pun tak wat pelamin mcm mane yg ko tny aku tue, aku akan jadi orang pertama tny “mane pelamin kristal ko??”…
:
:
:
Sgt emo biler jumper “si pemberi soalan” ni…
Sungguh la belagak, menyampah tau…
Tension aku!!!
                                                                         
                                                                            +

 ihsan dari mr google 
(aku dah semakin malas nak edit gambar... kenaper ni)


Nota kepala lutut aku : klu buat sesuatu tue biarla ekut kemampuan kiter. Jgn nak berlagak jerk….

4 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

kita wt yg perlu dh cukup....
ade pelamin ke xde ke...tetap betunang jugk...
x suke tol ngan org yg bynk tnya psl kita itu ini...tp diri diorg pun x buat jugk...

~sunflower~ said...

batul LY...
mcm nak gie pinjam senapang gajah p ramlee nyer... gie tembak dia...
setuju kiter buat yg perlu dah cukup kan...
sunflower pun tak suke org banyak tny mcm ni, mujur la org ni lebih tua dari sunflower klu tak mmg malas nk jawab soalan dia ni...

Aty Fared said...

mase ai bertunang duLu..ai tak pernah terpikir langsung nak pakai pelamin.. biLer tengok orang lain pakai pelamin mase bertunang rase cantik...tapi.. tetap rase tak perLu semua tu tuk ai.. huhu.. tak payah membazir...:)

~sunflower~ said...

ermmm betul la kak aty...
sayang u...