Sunday, October 4, 2009

AkU teRus TeRseNYum


~~Masih bisa tersenyum ~~




Secara tetiba sahaja pagi nie aku terpanggil untuk tulis secoret kata –kata yang aku sendiri aku tak tau apa. Mase aku tulis blog nie, aku ngah dengar lagu Akim- Bengang. Secara peribadi aku suke sangat dengar lagu nie. Kenape ek?? Adalah aku bengang ngan dia??? Emm kadang-kadang tue adalah kot… mana tidak nye bengang bile dia asik keje jek… sibuk sangat nak jadi kaya… tapi aku tau tujuan dia kerja berat macam tue…

SAYANG : SAYANG cume nak CINTA faham. SAYANG tak nak CINTA hidup susah macam mane SAYANG hidup dulu.

CINTA: tapi jangan lah sampai lupa diri CINTA ngan diri SAYANG sendiri.

CINTA: SAYANG tak pernah lupe diri CINTA. Cume SAYANG takot CINTA yang lupakan diri SAYANG.

Emmmm… apa nak ulas ekk… itu lah kehidupan kan… kita tak pernah nak berpuas hati dengan apa yang kita miliki. Tapi lumrah kehidupan, mencari sesuatu yang lebih baik. Tapi aku cume nak satu kehidupan yang serba sederhana…kerna aku takot aku akan lupa daratan… cukup lah kiranya aku punyai sebuah rumah yang selesa, sebiji kereta, sebidang tanah dan yang paling penting sebuah keluarga yang sayangkan diri aku. Hari ni SAYANG sibuk gie open house umah uncle and aunty dia… sedihnya aku tak de kat johor, kalau tak mau dia ajak aku… sori ekk SAYANG~~~~ kiter jumpa lain kali k…

Emak aku ngan abah dah semakin serasi dengan SAYANG. Macam-macam nak dikongsi, itulah inilah.. ada jerk yang disharekan… sampai aku malas nak join… pagi nie aku baru jerk lepas siapkan microteaching 3 aku yang bakal aku lalui pada hari rabu 7hb nie…. Hara-harap kali ni dapat buat yang lebih baik… Amin~~~ jap agi aku nak sambung sdty teori nombor… tapi sebelum tue aku nak sambung pasal kisah cinta seorang insan yang berlainan agama tue. Masih ingat tak Mr N ngan Miss A. Malam tue selepas kiterang berdiskusi pasal hubungan diarang A terus jerk jumpa si N tue, than satu keputusan yang telah diambil. Iaitu mereka meneruskan hubungan tersebut. Mr N dah berjanji dengan Miss A untuk tukar agama satu hari nanti, bile dia dah bersedia. Maksudnya di sini Miss A telah yakin dengan kata-kata Mr N. Tapi aku sendiri tak tau sejauh mana kesanggupan Miss A untuk tunggu Mr N bersedia untuk tukar ke agama yang suci ini. Satu jerk doa aku untuk kalian, aku harap korang akan sentiasa berada dilindungan Allah. Jangan sampai terpesong ke agama lain, sesungguh Islam adalah agama yang terbaik di dunia dan akhirat. Aku terus berpaling setelah Miss A selesai bercerita kerna sesungguhnya aku tak sanggup untuk mendengar lagi. Aku sudah laksanakan tugas aku dengan menasihatkan Miss A, sekarang terserah lah pada Miss A nak buat keputusan. Aku rase aku stop sini dulu ekk, nak sambung stdy lah… nanti aku kongsikan cerita lagi pasal life yang aku tempoh saban waktu.





No comments: