Tuesday, May 17, 2011

A Part Of My Life (bahagian 2)

Itam ngan oyen dah mati hari ni.
Bengkak mate aku menanges sebab mereka, walaupun mereka hanya la binatang. Tp aku sangat2 sayang mereka. Aku yang bawak mereka balik ke rumah ni. Sejak dari mereka kecik baru berapa hari lihat dunia, aku dah bawak dia balik ke rumah ni. Sejak mereka datang ke rumah ni, semua jadi kecoh... ada yang lari2 dalam rumah.. maen tarik2 langsir mama ina.. klu dgr ada org kat dapur jerk, dengan pantas mereka berlari mengejar... kini dah tak de lagi... kamu dah pergi tinggal kan mama aien ngan mama ina... meraung la jugak aku tadi sebab terlalu sedey... terutama sedey sebab oyen...
Kaki oyen patah, tak tahu la kena langgar ke, kena pukul ker, kena gigit anjing.. selalu mmg aku yg akan marah mereka semua ni, tak bagi diarang kuar... suruh duduk dalam rumah, sebab aku risau dia akan hilang atau mati kena langgar.. hari tue belang hilang.. puas aku jerit2 panggil belang. Tp belang terus hilang, tak tahu kemana... hari ni 17 hb mei 2011, kedua-dua anak kucing yang aku sayang mati. Satu mati kul 5.30pm dan satu lagi mati lepas maghrib... itam mati sebab termakan racun, tak tahu sape yang bagi makan racun kat itam.. sian itam dah tiga hari dia cube bertahan.
Hari ni lak cuti, wesak day... so dari pagi aku jaga oyen ngan itam.. habis tangan aku kena gigit ngan oyen sampai berdarah... sampai sekarang ni terasa bisa dia... paling sedih dan menyayat hati bile oyen cube berjalan tap tak boleh... cube bayangkan kalau selama ini korang boleh berjalan tetiba satu hari korang lumpuh. Mengesot jerk jalan, sedih aku mase tue... klu tgk oyen jerk aku nanges. Itam lak mulut berbuih jerk.... sebak dada aku...
Mase pagi tadi oyen tgk aku, semacam jerk. Mcm dah rase dia dah nak mati, dan dia macam tau jerk hr ni aku cuti. Boleh tgk dia wat kali terakhir. Aku bg susu pun oyen dah tak nak, aku faham sangat dia tahan sakit. Itam pun same, sedih mama aien tgk.
Maafkan mama aien ngan mama ina ek sayang, bukan mama tak nak bawak gie klinik. Tp kos rawatan dia sgt mahal sayang. Mama ina ngan mama aien tak mampu. Mama aien nak bawak kamu berdua balik kg. Kiter gie kinik haiwan yg kat pontian tue, tp tak sempat. Kamu berdua dah pergi tinggalkan mama. Mama rase bersalah sangat tak kurung kamu mase hari ahad hari tue, klu tak mesti tak jadi mcm nie.
Tp mama redha dgn semuanya, sekurang-kurangnya kamu tak menderita menanggung sakit. kalau oyen hidup pun, mcm mane oyen nak jalan. Nak survive hidup dengan keadaan kaki yang dah hancur. Mama terkilan sangat sebab kedua-dua anak mama ni dah nak gemuk, tp disebabkan sakit korang terus jadi kurus.. mama aien ngan mama ina sedey tau...

Oyen...
Lepas ni tak de sape yang nak gigit kaki mama bile mama masak kat dapur
Dah tak de sape yang nak kejar mama bila mama pakai siper butterfly tue
Dah tak de sape nak masuk bilik mama, pastu tarik tudung yang mama sangkut kan.
Dah tak de sape nak tgk mama bersolek depan cemin.
Itam...
Lepas ni tak de sape nak duduk atas laptop mama, bile mama online.
Dah tak de sape yang nak tidur kat tepi mama.
Dah tak de sape yang nak tunggu mama kat kusyen.
Dah tak de sape nak berebut roti ngan mama.
Dah tak de sape nak tidur kat bawah katil mama.

Oyen, itam...
Pasti mama akan rindu kalian..
Terima kasih jadi a part of my life..
Semoga kalian tenang di sana..


No comments: