Friday, May 27, 2011

Mama moew & Veterina

Huk huk kenapa skunk ni susah sgt nak upload n3 baru kat blog...
Broadband celcom aku asik DIC jerk...
Mesti dia majuk ngan aku ni, sebab aku dah lame tak guna dia...
Asik guna broadband INCIK TUNANG saje...
huk huk huk huk
:
:
Lambat sgt loading dia
Rase mcm nak gigit jerk broadband ni, tak pun nak kunyah-kunyah wat mcm chew gum...
Hari ni, gie keje terpaksa bawak mama meow sekali.
Mama meow kena breast cancer
Sian dia... dah la hari tue anak-anak dia mati... ni skunk dia merana kena penyakit tue..
Mama ina dah bawak mama meow gie veterina.
Sejak kiterang kehilangan itam, oyen ngan anjang kiterang berusaha cari kat mane sebenarnya tempat veterina kerajaan kat jb nie.
Hari tue mase mama ina bawak mama meow, doc dah wat pembedahan kecik.
Breast mama meow yang berlubang tue pun doc dah jahit...
Sgt teruk, mula-mula kiterang tak tahu kenapa mama meow macam lemah jerk.
Than bile bawak gie veterina diarang ckp mama meow kena breast cancer.
Sedih gak aku...
Yang aku pelik, entah mcm mane breast mama meow boleh berlubang mcm ada ketulan kat situ...
Memang berdarah la...
Mase nak bedah tue mama ina kate, mama meow kena bius sampai injection 4 kali...
Betapa strong nyer mama meow... =)
Sampaikan doc yang rawat mama meow tue ckp 
"ni kucing ke ape, dah injection 4 kali pun tak tido2... mcm mane nak jahit ngan rawat perut dia nie"
Mase tue mama ina kate dia ngan hubby dia senggih jerk...
hek hek hek
Ni skunk, bekas jahitan tue dah terbuka..
Mungkin mama banyak sangat jalan pastu ada lompat2 sikit kot...
Dah berlubang balik sian mama meow.
Pagi tadi aku dah bawak mama meow gie veterinar tue.
Tp malang sgt, veterina tue tutup coz dia ada perkhidmatan veterina luar...
Sian mama meow.
Abang ipar aku kate nak gie balik hari isnin...
Harap sangat mama meow dapat bertahan...
Mase bawak mama meow, kete aku dah macam ape dah.
Dia dah tak tahan duduk dalam kete....
Mase otw nak balik tue tgk mama meow dah tak tahan sgt 
Sampai lidah dia terkeluar..
Sian aku tgk...
Aku pun ape lagi "racing" la kat jalan JB yang tengah hangat buat operasi naek taraf jalan tue...
Aku bukak double single, bukak lampu jauh...
Gaya mcm naek kete BMW 7SERIES LI
Padahal naek VIVA jerk...
ah peduli ape aku, ingat VIVA ni bukan kete ker???
Peduli ape aku org nak cakap kete kecik ke tak cantik ke
WHATEVER
ko ada???? 
Aku blow jerk sape yang bawak lambat kat line kanan..
Aku nak cepat..
Aku nak selamatkan satu nyawa mahkluk TUHAN
Sebab kecik masih memerlukan mama meow dia..
Aku bawak memang laju sampai aku sdn tak perasan yg meter tue dah nak mencecah 140
(ni klu INCIK TUNANG tahu mati aku, dia suruh gie ngan dia aku tak nak kei kei kei)
Dah la hari mcm dah nak hujan 
Dah renyai2 mase aku ngan racing..
Mase dah nak sampai tue aku call dl abang ipar aku....
"bukak kan pintu pagar... mama meow dah tak tahan ni.... lidah dia dah terjelir nie....sediakan air"
Mase masuk selekoh tue, aku mmg lipat habis la...
1st time ni, aku racing bagai nak gile...
Sampai umah, mama meow dah kembali tenang...
Mama ina pun dah bg ubat, lepas tgk mama meow dah cool down aku pun terus ke tempat keje semula
Mama meow bertahan k, hari Isnin nanti kiter gie veterina lagi k.




p/s : setelah ape yg terjadi pada aku,,,, aku tak nak tgk org laen sakit menderita, walaupun mama meow hanya seekor kucing tp penderitaan sakit tue sgt menguji ketabahan dan juga kesabaran kiter... mama meow bertahan k... nak upload gambar mama meow... tp boradband kesayangan ni masih majuk... hukhukhuk babam kang...
 

No comments: