Friday, January 28, 2011

n3 bayu...



RUMAH BARU

Semalam pas jejalan ngan incik neo tue kiterang gie tgk rumah kosong???
Mase memula tue “saspen” jugak la kan…
Ingat kan nak beli rumah baru, tapi rupenyer survey jerk…
Hahahahahahahahahahahahahaha
Ok cerita pasal rumah baru ni, aku rase setiap org nak beli umah sdn kan????
Same jugak la dengan aku…
Aku pun nak beli umah sdn…
Tapi rumah macam mane yg aku nak…
Erm???
:
:
:
Ok actually, aku tak nak umah besar2 mcm BANGLO tue…
Bukan tak teringin…
“seyes” memang la teringin..
Tapi bile memikirkan aku tak mampu nak jaga rumah besar2
Nak jaga taman, toilet, dapur yg besar, bilik yg banyk di tambah pula dgn kerja yg banyak
Oooohhhh tidak sama sekali, aku tak nak la nanti incik neo saya bising membebelkan saya.
“awak ni, dah tak de mase ke nak layan saya”
(wahhh berimaginasi tak ley blah lak aku. Kei kei kei)
:
:
:
Aku cume nak sebuah apartment yang ada 3 bilik
Ruang yang sederhana besar.
:
:
:
Yea APARTMENT adalah rumah idaman aku
Tak pernah terfikir nak duduk rumah besar2 ni, laen la kalau incik neo sedia kan aku pembantu rumah (cewaaaahhh) semakin berangan-angan nie…

Meh kiter view ruang2 idaman aku ekk
Ni semua hanya la angan2 aku, tak salah kalau kiter ada angan2…
 mana la tau satu hari nanti terlaksanakan…

ok kiter mulakan dgn  gambar pertama
 ni ruang tamu.. aku lebih suker kalau ruang tamu aku berwarna putih dan pink lembut... mendamaikan

ok ni dapur aku nanti... tapi sebenarnye yg warna merah tue aku nk tukar warna pink lembut tapi ruang ni agak besar la... kena fikir 2 kali ni. 
ha, dapur ni mcm lebih sesuai kot... simple dan chantik... yg warna merah tue pun aku akan tukar warna pink lembut.. hehehe

lepas cakap pasal dapur mesti la cakap pasal dining room kan...kerusi mkn pun aku akan pilih warna putih..cume cat kat dinding ni aku rase mcm tak sesuai... nak tukar warna ape ek???? ermmm

bilik tidur adalah benda utama bg aku... aku nk bilik tidur yg simple.. tak nak barang2 besar... chantik kan bilik tidur ni.. siap ada balkoni, memalam ley tgk bintang... waaaa bestnyer

ok, toilet.. yup toilet pun penting gak.. nk thu seseorg tue pembersih atau tidak tgk saja toilet mereka...
ini toilet aku... hehehe sgt la nice n simple.. yg paling aku suke ialah shower room dia berkaca beb...


ok ni last sekali benda yg aku fikirkan, iaitu balkoni yg kat luar... (konon2 balkoni nie dekat dgn ruang tamu)
tak nak ada poko2 yg meraban tue... tak nak wat sarang nyamuk membiak... nak simple jerk, ada meja, ada kerusi... than nanti kalau penat kerja ley relax2 kat situ tgk suasana... pakai la maxi  sajerkkkk
waaaa damainyer....




nota betis kaki aku : tak mustahil angan2 boleh menjadi kenyataan.


1 comment:

Aty Fared said...

insyaallah... ade rezki nanti semua Ley jadi kenyataan... :)