Sunday, November 15, 2009

SEsUCi CInTA Mu


Cinta sesuci nur amina~~~





Suci dan tulus benar rasanya cinta Nur Amina terhadap Adam dalam cerita Nur Kasih… Aku baru jerk selesai menonton cerita tersebut, memang aku tak pernah miss walau sekali pun. Yelah lagi pun kan sekarang dah boley tengok cara online.. Tue yang best tue… Thank you TV3… Jahat lah si Sarah giler tue~~ isyhhhh geram tul tengok muke dia, dah lah busuk hati. Sajer jerk nak rosakkan kebahagian kakak dia sendiri, even si Nur tue bukan kakak kandung dia sendiri (lain mak sama bapak) tapi jangan lah sampai nak rosakkan kebahagian orang lain. Watak si Nur dalam cerita ni sangat lah kental, dulu di duga dengan kehadiran madu dia… Sape ekk name dia emm Katrina kalau tak silap aku, skang episode kali plak di duga dengan Adam yang hamper mati di Hotel Taj Mahal di Mumbai. Emmm NUR… NUR… Tabahnya dirimu menempuh dugaan Tuhan. Alangkah indahnya kalau aku setabah Nur Amina dalam cerita nie. Tapi yelah… Aku tahu aku bukan diri dia, dan dia bukan diri aku. Kita jauh berbeza walaupun suatu ketika dahulu ada insan yang pernah memanggilkan aku dengan gelaran itu ‘NUR’. Dia dah lama mati dalam ingtan aku, dan aku telah lama padam dia. Macam-macam cara aku guna untuk padam dia, dan sekarang aku bersyukur pada Tuhan. Tuhan telah ketemukan aku dengan insan biasa yang penuh dengan keistimewaan buat aku. Mungkin pada mata orang biasa yang berpendidikan tinggi, dia tidak setaraf dengan aku, orang kata orang macam aku kena cari orang yang sama taraf. Tapi kan kalau lah aku dengar orang cakap kena cari orang yang sama taraf, maksudnya sama tahap pendidikannya macam aku entah bila lah aku akan kawin. Yelah nak cari kerja skang dah lah satu hal, nak kumpul duit untuk meminang, kawin, rumah, kete dan lain-lain lah. Kalau macam tue lah gayanya lambat lagi lah aku kawin. Hehehehehehehe (macam gatal nak kawin jerk bunyi nyer kan) Biarlah kalau betul jodoh aku dengan dia, nak buat macam mana kan? Kan Tuhan tue dah atur setiap perjalanan umat dia. Berbalik pada cerita Nur Kasih tadi, watak Aliya tue agak kurang senang lah pada aku. Tau lah dia anak orang kaya yang berpendidikan islam dan akademik yang tinggi. Tapi mengapa agak kurang ajar lagaknye bila berdepan dengan suami. Macam tak hormat jerk dia aku tengok bile berdepan dengan Aidil. Aidil? (hehehehe) sian pulak aku tengok si Aidil tue. Lelaki itu penuh dengan kesabaran dalam hati dan juga jiwa dia. Walau apa yang datang mendatang, dia tetap sabar. Aku inginkan kesabaran seperti itu. Dulu ayah dia meminang gadis pujaan dia untuk adik sendiri, bila adik dia buat hal dengan isteri pilihan bapanya, dia yang gie tolong uruskan dan selesaikan masalah dan sekarang plak isteri sendiri suka bersangka buruk dengan dia. Agaknya orang yang nama Aidil ni memang banyak kena uji dan penuh kesabaran kot. (eh eye ke sabar??? Sabar ada batasnya…..). Semoga aku bertemu dengan orang macam tue suatu hari nanti….. Aminnnnnn~~~~~…..


No comments: